Sabtu, 3 Julai 2010

Minggu Ke 8. Program Promosi Kesihatan Dan Kesenian Anjuran PERWILA

Program minggu ke 8 ini berlangsung di SMK Pantai WP Labuan. Seperti biasa, acara senam seni adalah aktiviti pembukaan setiap kali program ini dijalankan melainkan terjadinya kejadian yang tidak dapat dielakan seperti hujan turun. Walau bagaimanapun, aktiviti senam seni pagi itu telah dibatalkan kerana tenaga pengajarnya tidak hadir tanpa pemberitahuan awal. Untuk tidak mengecewakan para peserta program, akhirnya AJK yang bertugas waktu itu telah membuat aktiviti bacaan puisi untuk peserta yang hadir.


Dari kiri Norgadis Labuan, Salbiah Ajis, PuanRosminah dan Ali Awang Lahap


Adik Siti Khadijah Binti Firdaus
Puisi bertajuk Musnah karya Faten Hamama


Adik Dg. Farah Athirah Binti Ag. Asim
Puisi bertajuk Embun karya Hajjah Hasnah Sambas


Adik Nor Zafiah Binti Salleh
Puisi bertajuk Ibu karya Norgadis Labuan


Adik Ahmad Zulhilmi
Puisi yang bertajuk Suara Kasih Di Teluk karya Haji Othman Mahali


Adik Mohd Asri Bin Ruslle
Puisi yang bertajuk Gerbang Rindu karya Norgadis Labuan


Salbiah Ajis turut membaca puisi bertajuk Andainya Aku Jatuh Cinta karya Norgadis Labuan yang mana puisi tersebut pernah dirakamkan dan disiarkan di Labuan FM

Aktiviti selanjutnya adalah Ujian Saringan Kesihatan oleh pegawai kesihatan. Ujian Saringan ini hanya dibuat untuk peserta yang belum membuat ujian sebelum ini.



Para peserta program menunggu giliran untuk dibuat ujian saringan

Setelah aktiviti Ujian Saringan Kesihatan, para peserta program sepatutnya mendengar ceramah Motavasi Kesihatan yang bertajuk Pemeliharaan Dengan Bebas Rokok. Apa yang amat mengecewakan AJK PERWILA yang bertugas, penceramah yang ditunggu tidak menghadirkan diri tanpa sebab-sebab atau tanpa pemberitahuan awal. Akibatnya, AJK PERWILA yang bertugas dan para peserta program yang hadir terpaksa menunggu selama 1 jam. Akhirnya atas keputusan AJK PERWILA yang bertugas waktu itu, program ditamatkan kira-kira jam 11.15 pagi.



Kesetiaan para peserta program menanti penceramah yang tidak kunjung tiba


Bergambar ramai sebelum bersurai


Terima Kasih Kepada
Pegawai Kesihatan, AJK PERWILA, Salbiah Ajis, Puan Rosminah, Ali Awang Lahap, Norgadis Labuan, N Athirah, Nurzafirah N dan kepada guru-guru SMK Lajau / SMK Pantai serta semua yang terlibat menjayakan minggu ke 8 program promosi kesihatan dan kesenian ini

Tiada ulasan:

PERWILA

Persatuan Penulis Wilayah Persekutuan Labuan (PERWILA) ditubuhkan pada 18 Mei 1985. Persatuan ini dianggotai oleh budayawan, penulis, peminat sastera dan bahasa yang bermastautin di wilayah ini.

Yuran seumur hidup hanya RM50.00 dan pendaftaran RM2.00 sahaja. Keahlian masih terbuka, sila hubungi AJK PERWILA