Ahad, 6 Mac 2011

AJK PERWILA 2011 - 2013

MESYUARAT AGUNG DWI-TAHUNAN PERSATUAN PENULIS W.P. LABUAN (PERWILA) 2011: Dilaksanakan di Dewan C, SMK Lajau dan Dr Harun Haji Pudin dikekalkan untuk menjadi Ketua Satu dan dibantu oleh En Sahar Misron yang juga dikekalkan sebagai Ketua Dua. Mereka yang terpilih adalah:

Ketua Satu : Dr Harun Haji Pudin

Ketua Dua : En Sahar Misron

Setiausaha : Puan Masmah Mohd Ali

Pen. Setiausaha : Cik Nadirah Junior

Bendahari : Haji Othman Mahali

8 orang AJK : En Ag Asim Ag Besar, Puan Hjh Hasnah Sambas, Puan Fatimah Ibrahim, Haji Abdul Rahman Hj Lamudin, En Matussin Awang Damit, Hj Suili Bakar, Puan Jijah Mohamad Suhai, Puan Rosminah Jambol,

Juruaudit : En Tawil Beddu dan En Gabriel Kimjuan.

Manakala itu PERWILA akan mengadakan Pementasan Teater "INFLAKASTA" yang akan diarah oleh Mohd Khairul Isa dari Sekolah Menengah Sains W.P. Labuan yang akan diadakan pada 2hb April depan di samping banyak lagi aktiviti awal yang telah dirancang, termasuklah Kembara Sastera II ke Utara Negeri Sabah, Pengucapan Puisi Mingguan, Malam Sayembara Puisi Merdeka 2011 dan Kunjungan Budaya "Serumpun Sekasih Kita" ke Brunei Darussalam. PERWILA juga akan membuat pengumpulan sastera dan budaya lama yang terdapat di W.P. Labuan termasuklah pantun, syair dan gurindam..Aktiviti-aktiviti lain akan dibincangkan dalam Mesyuarat JK Pertama PERWILA.

Ketua Satu mengucapkan terima kasih kepada semua ahli-ahli PERWILA yang telah menghadiri Mesyuarat Agung Dwi-Tahunan itu.

Oleh DrHarun Pudin pada pada 06hb Mac 2011 pukul 10.05 ptg
Dipetik dari FB Dr Harun Hj Pudin

Tiada ulasan:

PERWILA

Persatuan Penulis Wilayah Persekutuan Labuan (PERWILA) ditubuhkan pada 18 Mei 1985. Persatuan ini dianggotai oleh budayawan, penulis, peminat sastera dan bahasa yang bermastautin di wilayah ini.

Yuran seumur hidup hanya RM50.00 dan pendaftaran RM2.00 sahaja. Keahlian masih terbuka, sila hubungi AJK PERWILA